Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Proyecto ExMargins

Metodología

Metodología

  • Estadísticos contraste de poblaciones (Zscore)
  • OG2 Procesos Cuestionarios orientadores EOEs y Orientadores secundaria
  • Cuestionarios Profesorado AL, PT, PDC/PMAR, CFGB
  • Entrevistas semiestructuradas orientadores EOEs y Orientadores secundaria
  • Entrevistas semiestructuradas Profesorado AL, PT, PDC/PMAR, CFGB
  • Entrevistas semiestructuradas equipo directivo centros EE, PDC/PMAR, FPB
  • Entrevistas semiestructuradas familiares alumnado extranjero escolarizado en EE, CFGB, PMAR/PDC
  • Entrevistas semiestructuradas alumnado extranjero que cursa EE, CFGB, PMAR/PDC
  • Análisis de documentos (consejos orientadores, dictámenes de escolarización, etc)

La realización del trabajo de campo se realizará en las zonas con una mayor presencia de población inmigrante de 6 las provincias en las que se ubican los investigadores e investigadoras de las universidades participantes, correspondientes a 3 Comunidades Autónomas: Andalucía (Cádiz, Sevilla y Granada), Comunidad de Madrid (Madrid), y Castilla León (Burgos y Segovia).

Abarcamos así la 1a, 3a y 6a CCAA más pobladas de España.

En concreto, en cada una de las 3 CCAA se realizarán:
6 entrevistas a orientadores y orientadoras: 3 de equipos de orientación educativa (primaria) y 3 de IES, todos ellos de zonas con alta presencia de extranjeros.
9 entrevistas a alumnos y alumnas extranjeros que cursan EE (3), CFGB (3) y PMAR/PDC (3)
9 entrevistas a familiares de alumnos y alumnas extranjeros que cursan EE (3), CFGB (3) y PMAR/PDC (3)
9 entrevistas a docentes: EE (3), CFGB (3) y PMAR/PDC (3) que tengan alumnado extranjero
3 entrevistas a miembros del equipo directivo: EE (1), CFGB (1) y PMAR/PDC (1)

En total, cada CCAA aportará 36 entrevistas, lo que hace un total de 108 entrevistas.